Плуване за бременни


Бъдещите майки също плуват!

PinkAnimalMaternity2_large

     Упражненията във вода са идеални за бременни жени, защото способността да се задържаме над водата изисква използването само на 50% от телесното тегло, което намалява риска на увреждания, които са на базата на стрес, а натискът на водата успокоява ставите и мускулите, които са натоварени по време на бременността. Температурата на водата от своя страна предотвратява прегряването на тялото по време на тренировката. Всяко аеробно упражнение по време на бременността помага на организма да увеличи способността си да преработва и усвоява кислорода, което е важно както за бременната жена, така и за бебето.
    Плуването е чудесно упражнение, защото използва големите мускулни групи на горната и долната част на тялото, без да има негативно натоварване в областта на корема. И въпреки че е слабо динамично упражнение, този вид спорт подпомага функцията на сърдечно-съдовата система и позволява на бременните жени да се чувстват по-леки, независимо от допълнителните килограми, които са натрупани по време на бременността. Освен това, подпомага циркулацията на кръвта, подобрява мускулния тонус и силата. Плуването спомага за намаляването на болките в гърба и кръста от увеличаващото се коремче. Бременността изкривява гръбначния стълб и раменете се изместват спрямо линията на таза, но плуването нежно укрепва мускулите и компенсира това. Ако плувате, Вие горите калории, чувствате се по-малко уморени, спите по-добре и се справяте по-добре с физическите и емоционални предизвикателства на бременността. Освен това плуването спомага за запазване на теглото в здравословните норми.
    Ако сте напреднали в този спорт, ние ще изготвим за Вас тренировъчна програма, отговаряща на вашата нужда от физическа активност, ще усъвършенстваме плувната Ви техника и ще Ви накараме да прекарате времето си приятно, практикувайки плуване. За начинаещи, заниманията се състоят в разучаване, затвърждаване и усъвършенстване на елементите от техниките на основните плувни стилове, натоварвайки желаните мускулни групи. Заниманията могат да се провеждат групово и индивидуално, според Вашите предпочитания. Това е чудесна възможност да намерите нови приятели, с който да имате общо хоби, а ако имате дете над 4 годишна възраст, то може да се включи в тренировките за деца докато и Вие тренирате. За да изготвим най-адекватната тренировъчна програма за Вас, ние се консултираме с лекар (акушер-гинеколог) и кинезитерапевт за всеки един детайл от използваните физически упражнения. ВАЖНО е да знаете, че за да работим заедно безопасно и ефективно, ние изискваме от всяка наша клиентка медицински документ (след всеки задължителен медицински преглед), който да потвърди, че тя може да практикува спорта плуване.