Удължи живота си, естествено!

Здравейте плувци! В този материал ще обърнем внимание на предимствата от плуването. Както всички знаем, различните занимания със спорт допринасят благоприятно за нашето настроение и външен вид. Всеки от нас се стреми да живее пълноценно и здравословно и има свой любим спорт.

Тренирайки плуване, ние естествено удължаваме живота си. Плуването намалява стреса и освобождава хормона на щастието – ендрофин. Влияе благоприятно на нервната система, изключително подходящо e за хора, които страдат от депресия.

Плувайки, увеличаваме функцията на белите дробове и мозъка. Подобряването на мозъчната дейност се свързва със ендоканабиноидната система. Това означава, че мозъкът възстановява клетките, които са разрушени вследствие на стрес.

Когато практикуваме аеробни упражнения се намалява рискът от различни заболявания и по-специално – рискът от диабет. Този риск спада с 6 % при тези, които изгарят минимум 500 калории чрез плуване на седмица.

Нивата на холестерол в организма ни също се регулират като прекарваме време в басейна. Както добре ни е известно, HDL холестеролът е „добрият” холестерол и би следвало нивата му да са по-високи от „лошия” LDL холестерол. Чрез плуване, тези нива се балансират и сърдечно-съдовите заболявания намаляват с до 4%, нормализира се кръвното налягане и се подобрява кръвообращението на организма ни.

Всеки от нас е различен като физиология, режим на хранене и начин на живот. Интензивността при тренировките е от значение, за постигане на желаните резултати. Различните плувни стилове изгарят различен брой калории. Приблизителните стойности са: делфин – 921ккал/ч, гръб – 588ккал/ч, бруст – 840ккал/ч, кроул – 588ккал/ч. Разбира се, тези стойности зависят от техниката и нивото на тренираност на плуващите.

Синият спорт допринася и за нашата гъвкавост, като поставя тялото ни в различна среда. Натоварват се всички мускулни групи и няма такива, които могат да се окажат изолирани при тренировка. Този широк обхват на движение допринася за ставите и техните връзки, да са свободни и гъвкави. Гръбначният стълб е в изправена позиция, а ръцете и краката имат поле за свободно движение.

Чрез този спорт укрепваме ставите, той е много подходящ за хора, които имат проблем с теглото. При изпълнение на упражненията не се натоварва костната система, което е благоприятно в дългосрочен план. Плуването е един от спортовете с най-малък риск от травми.

Нека не забравяме, че с плуване се допринася за цялостния тонус на организма. Натоварването при този вид спорт се усеща значително по-малко, поради високата плътност на водата, в сравнение с въздуха.

Плуването е полезно и приятно , както за вас , така и за вашите близки. Не губете време, а запишете час при нас. Ние ще ви помогнем да се научите или да усъвършенствате стила си, както и да поставите основите на добрата тренировка. Погрижете се за себе си и своите близки, басейните ни са топли и чисти, очакваме Ви!

Автор:Диян Русев

Спортен клуб Гладиус – София

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *